博士論文題目
リヒャルト・ワーグナーの初期作品研究:外的影響と創造性の萌芽に見る創作理念の原点
Research on Richard Wagner’s Early Works: The Origin of His Work Principle in Relation with the External Influence and His Germination of Creativeness
鈴木鎮一と才能教育―その形成史と本質の解明
Shin'ichi Suzuki and Talent Education: On the Formative Period and its Principles of his Philosophy
明治と讃美歌:明治期プロテスタント讃美歌・聖歌の諸相
The Meiji Era and Hymns: Aspects of Protestant Christian Hymns in the Meiji Era
アーノルト・シェーンベルク オペラ 《モーセとアロン》:集合体という人格の表象 ―合唱による表現の可能性―
Opera Moses und Aron of Arnold Schoenberg : representation of a character as the mass ―possibility of the expression by a chorus―
「都会喜劇」と戦後民主主義-占領期(1945-1952)の日本映画における和製ロマンチック・コメディ研究-
Urban Comedy and Postwar Democracy: An Examination of Japanese Romantic Comedy Films During the US Occupation Period(1945-1952)
今村昌平を問い直す:空間とジェンダーの政治学に見る女性たち
Reexamining Gender Politics and Spatial Representations of Women in Films of Imamura Shohei
フライシャー兄弟の映像的志向:アニメーションのオルタナティヴな可能性を探る
Representational Tendencies in the Films of the Fleischer Brothers: An Exploration of an Alternative Mode in Animation