| 博士論文題目 | 
|---|
| 早坂文雄の作品と言説から見る「民謡探究期」の意義 The Significance of “The Folk Song Exploration Period” in The Work and Discourse of HAYASAKA Fumio | 
| 日本映画のある転換期(1975年~1985年)―「邦画ニューウェーブ」の概念化への試み A Turning Point of Japanese Cinema (1975-1985): An Attempt to Conceptualize a “Hōga (Japanese) New Wave” | 
| クロード・ドビュッシー≪12のエチュード≫(1915)にみられるフランス鍵盤音楽の伝統と革新 Tradition and Innovation in French Keyboard Music in Douze Etudes of Claude Debussy | 
| リヒャルト・ワーグナーの初期作品研究:外的影響と創造性の萌芽に見る創作理念の原点 Research on Richard Wagner’s Early Works: The Origin of His Work Principle in Relation with the External Influence and His Germination of Creativeness | 
| 鈴木鎮一と才能教育―その形成史と本質の解明 Shin'ichi Suzuki and Talent Education: On the Formative Period and its Principles of his Philosophy | 
| 明治と讃美歌:明治期プロテスタント讃美歌・聖歌の諸相 The Meiji Era and Hymns: Aspects of Protestant Christian Hymns in the Meiji Era | 
| アーノルト・シェーンベルク オペラ 《モーセとアロン》:集合体という人格の表象 ―合唱による表現の可能性― Opera Moses und Aron of Arnold Schoenberg : representation of a character as the mass ―possibility of the expression by a chorus― | 
| 「都会喜劇」と戦後民主主義-占領期(1945-1952)の日本映画における和製ロマンチック・コメディ研究- Urban Comedy and Postwar Democracy: An Examination of Japanese Romantic Comedy Films During the US Occupation Period(1945-1952) | 
| 今村昌平を問い直す:空間とジェンダーの政治学に見る女性たち Reexamining Gender Politics and Spatial Representations of Women in Films of Imamura Shohei | 
| フライシャー兄弟の映像的志向:アニメーションのオルタナティヴな可能性を探る Representational Tendencies in the Films of the Fleischer Brothers: An Exploration of an Alternative Mode in Animation |